5 Ocak 2009 Pazartesi




Emre'nin Denizkızlı & Ahtapotlu Pastası

BÜMAK( Boğaziçi Üniversitesi Mağara Araştırma Klübü)'tan arkadaşım Osman Demirel ve sevgili eşi Aslı'nın oğulları Emre'nin doğumgünü için yaptığım bu pasta Emre'nin özel isteği "Muzlu & Çikolatalı" idi ve büyük küçük tadan herkes çok beğendi, ben onların yalancısıyım :)
Şaka bir yana, pastalarımı yaparken en özen gösterdiğim nokta hiçbir katkı maddesi kullanmamak. Benim de 4 yaşında bir kızım olduğu için bu konuda çok hassas davranıyorum. Örneğin kabartma tozu kullanmıyorum pandispanyayı hazırlarken. Pastacılığa biraz bulaşmış olanlar bilir, pandispanya veya kekin kabarması için "Ovalette" de kullanmıyorum, büyük pastahanelerin endüstriyel mutfaklarında kaçınılmaz olarak kullandıkları gibi. Annelerimizin yaptığı "Ev Yapımı Pasta" ile "Pastahane Pastası"nın tadı arasındaki farkı hepimiz çok iyi bilmez miyiz zaten?
Ben lezzetli, doğal ve sağlıklı pastalar yapmayı seviyorum ve maliyetinden kaçınmadan en taze ve doğal ürünleri tercih ediyorum. Sonuçta kendi kızıma yedirmek istemeyeceğim hiçbir pasta fırınımdan içeri girmiyor.
Peki ya gıda boyaları diyeceksiniz şimdi :) Yukarıdaki pastada da gördüğünüz üzere, şeker hamuru ile modellendirilen pastalarda gıda boyası kaçınılmaz olarak kullanılıyor. Gıda boyası farkında olarak veya olmadan tükettiğimiz pek çok yiyecekte bulunabiliyor. Özellikle çocukları cezbeden ne kadar şeker, çikolata, şekerleme, sakız vb. varsa, muhteviyatında mutlaka gıda boyası bulunuyor. Benim dikkat etmeye çalıştığım nokta, gıda boyası kullanırken, benim için en ekonomik olan değil de, en sağlıklı ve doğal olarak fiyatı da en yüksek olan gıda boyaları.
Öte yandan, bir anne olarak, mümkün olduğunca Defne'yi pastanın kendisini yemeye özendiriyorum. Üzerindeki süsler veya dışındaki kaplamanın işin görsel ve eğlenceli tarafı olduğunu ama asıl "Sihirli Lezzet"in pastanın kendisi olduğunu şimdiden öğrendi bile :)

Özetle, "Lezzetli", "Sağlıklı", "Size Özel" ve "Çocuklarınızı Mutlu Edecek Pastalar"da buluşmak üzere.. Siz hayalinizi söyleyin yeter....

3 yorum:

didi dedi ki...

nefis nefis nefissssss

Adsız dedi ki...

Vaaay Emre çok şanslıymış. Bravo, ellerine sağlık.

ThaleZzz dedi ki...

Ali Deniz'in uzerinde arabalar olan ucak pastasini once gormek, sonra pek tabii tatmak icin sabirsizlaniyorum :)
Iremcigim, kac kere soyledim bilmem, ama bikmadan soylemeye devam edecegim: Vallahi ellerine saglik... Yaptiklarin bildigimiz sanat eseri... Bir de ustune leziz mi leziz... Bakmak bile doyuruyor insani - daha tadamadim ya, o yuzden boyle diyorum. Tadinca kendimden gececegim zaar :)
Sevgiler,
Zeynep