14 Kasım 2008 Cuma


Bugünü değişik pay (pie) denemelerine ayırdım... Yukarda gördükleriniz Armutlu Pay ve Kırmızı Soslu Elmalı Pay... Her ikisi de hem çok hafif oldu hem de leziz... Sıcak sıcak yenmesi gereken payların tartlardan farkı, hamurun içinde yumurta olmaması. Tartlar da çok leziz olur ama sanki damak tadım pay lezzetini arıyor bu aralar... Yeni bir kitap aldım geçen hafta: "Pie and Tart", hazırlayanlar Williams - Sonoma...
Kapakta kullanılan fotoğraftan etkilenip aldığım ve sadece tart ve paylar üzerine yazılmış olan bu kitap bence çok başarılı. Hoşuma giden sadece fotoğraflar değil elbette, genel olarak tariflerin uygulanabilir ve kolay anlaşılır bir formatta sunulmuş olması; içerikte verilen minik bilgiler... Mesela vişneli pay anlatılırken size vişne ile ilgili bilgi de veriliyor kısaca veya portakal soslu tart tarifinin yanıbaşında "Cointreau"nun tarihçesi anlatılıyor... Ben Remzi Kitabevi'nden satın aldım, ama eminim diğer kitapçılarda da bulabilirsiniz... Hadi size iyi denemeler.... Defne'yi almak için uçarak evden çıkmam gerekiyor; geç bile kaldım! Fotoğraflara bayılacağınızdan hiç kuşkum yok!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Of yaa haksızlık ama bu :) Nefis görünüyorlar, eskiden deneme tahtası oluyordum bu ara koşturmaktan bu şansımı kaybediyorum :( Emeğine yüreğine sağlık İrem'im, teşekkürler paylaştığın için.