18 Kasım 2008 Salı



Ayva Tatlısı olmadan olur mu?
Kış gelir de ayva tatlısı yapmadan olur mu? Olmaz tabii... Şimdi ayvaları iyice yıkayıp, ortadaki çekirdekli kısmı ayıklayın. Sonra ikiye kesip kararmamaları için üzerlerine limon sürün; ardından fırına giren herhangi bir kaba dizin. Üzerlerine booolca toz şeker serpin. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında ayvalar suyunu bırakıp kızarana kadar pişirin, 40-50 dakika kadar... Fırından çıkartınca bir kaşık yardımı ile şurubunu ayvaların üzerinde gezdirin.
Bir tatlı bu kadar mı kolay ve leziz olur! Dilerseniz kaymak ile birlikte servis yapın... Afiyet olsun.
Not I: Yukardaki tarife ayıkladığınız çekirdekleri de ilave edebilirsiniz, şurup jöle kıvamında ve daha da kırmızı olur. Bunun için, çekirdekleri fırın kabına ayvalar ile birlikte dizin ve üzerlerine toz şeker serpiştirin.
Not II: Ayva tatlısını dilerseniz kabuklarını soyarak ve ayıkladığınız çekirdekleri ile birlikte üzerlerine bolca toz şeker serperek bir tencerede de pişirebilirsiniz. Ama ben şahsen kabuğu ile birlikte fırında pişirilmiş rustik lezzeti daha çok seviyorum... Çekirdeklerdeki hikmet, ayva tatlısına verdikleri o kırmızı renktir... Hoş, dışarıda restaurantlarda yediklerinize genellikle gıda boyası katıyorlar ya... Siz yine de doğallıktan şaşmayın. Çekirdekler ayva tatlsının jöleleşmesini de sağlar ayrıca...
Not III: Şeker ölçüsü ayva adedi ve damak tadınız ile doğru oranda azalıp çoğalabilir... Nasıl severseniz artık... Ben genellikle ayvaların ortadaki çukurlarını toz şekerle dolduruyorum iyice ağdalansın diye ve fırın kabına da serpiyorum yarım bardak kadar...

Hiç yorum yok: