23 Aralık 2008 Salı





Didennanımkızımın Doğumgünü Pastası
Bugün benim en komik arkadaşım Didennanımın doğumgünüydü. Didem'le tanışmamız 90'lı yılların sonlarındaydı. Güzel Sanatlar Fakültesi Takı Tasarımı Bölümü mezunu olan Didem, Coşkun Aral'In "Haberci"sinde çalışıyordu ilk tanıştığımızda; daha sonra 4 yıl da beraber çalıştık önce Beç Group, ardından Momentum'da. 2001 krizi ile beraber yollarımız ayrıldı ama dialogumuz hiç kesilmedi. Didem şimdi kendi reklam ajansını kurdu ve ortakları ile birlikte harika işlere imza atıyor. Ajansı Duck Istanbul; evet tahmin edebileceğiniz gibi ofisi ördeklerle dolu ve Defne bugün o ördeklerden birini hediye aldı kendisi için!!! E o da haklı :))
Aslında niyetim ona daha alengirli bir doğumgünü pastası hazırlamaktı ancak zaman yetmedi ve yukarda gördüğünüz pasta çıktı ortaya. Üstü şekerhamuru ile kaplı olan pastanın alameti dolgusunda.....
Efendim, kakaolu hazırladığım pandispanya katlarını önce biraz çilek reçelinin suyu ile ıslattım; kayısı da olur ama evde çilek reçeli vardı, ben de onu kullandım. Buradaki amaç reçelin aromasından ziyade pandispanyayı ıslatmak ve krema ile bütünleşmesini sağlamak. Her kata "Köpük Çikolata Kreması" sürerek pastayı 3 katlı olacak şekilde hazırladım. Katlamayı tamamladıktan sonra da pastanın üzerini biraz Bailey's ile tatlandırdığım akıcı "Ganaj Krema" ile kaplayıp ganajın biraz donması için buzdolabına kaldırdım. Ganaj krema hafifçe sertleşince pastayı dolaptan çıkarıp, üzerini yukarıda gördüğünüz gibi şeker hamuru ile kaplayıp süsledim...
Böyle anlatınca sanki bir çırpıda oluveriyormuş hissi uyandıysa sizde, hemen söyleyeyim:"Bu pastayı hazırlamak tam 4 saatimi aldı." Tabii, siz pandispanyanızı bir gün önceden yaparsanız zamandan kazanmış olursunuz. Benim öyle bir fırsatım olmadığı için iki ayağım bir pabuca girdi ama yine de sonuç çok lezzetli oldu; benim ne düşündüğüm o kadar önemli değil ama Didem'in ofisinde pastayı tadan herkes çok beğendi; ben onların yalancısıyım...
Merak edenler için:
"Köpük Çikolata Kreması": Bir paket Labne Peynirini, benmaride erittiğiniz Bitter veya Sütlü Çikolata ile karıştırın ve 3-4 çorba kaşığı çiğ krema ilave edin. Köpüksü kremanız hazır! Ben çok severek kullanıyorum bu kremayı. Çok da pratik ve lezzetli üstelik.
"Ganaj Krema": 300 gr Bitter Çikolata ve 150ml. çiğ krema. Çikolatayı benmaride eritin. Çiğ kremayı kaynatmadan ısıtın ve ocaktan alıp içine çikolatayı ilave edip iyice karıştırın. Dilerseniz içine değişik aromalar da katabilirsiniz, Bailey's, Rom veya Muz likörü gibi...

Hiç yorum yok: